سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوثر بیکرانه، بانوی آب و آئینه

زنان محجبه و فعالیتهای اجتماعی 

 در محافل و مجامع ، سئوالات و شبهاتی پیرامون مسأله حجاب عنوان می کنند و این اصل مهم را مخالف آزادی و موجب تعطیل شدن فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی زنان می دانند و گاه شبهه را چنین مطرح می کنند که محدود کردن زن در قالب پوشش موجب عطش بیشتر مردان می شود و برعکس برهنگی موجب عادی شدن و بی تفاوتی مردان نسبت به زنان می گردد . پس هیچ ضرورتی در حفظ حجاب و پوشش وجود ندارد !

در پاسخ به چنین شبهاتی می توان چنین گفت : حجاب مصونیت است نه محدودیت ، حجاب اسلامی به معنای زندانی کردن زن و بستن دست و پای او نیست تا مخالف آزادی باشد بلکه حجاب برای او به خاطر مصالحی است که بیشتر به نفع خود زنان می باشد و موجب تعالی روح و حفظ هویت و شخصیت آنان می شود و این مطابق حقوق طبیعی زنان است و با آزادی صحیح ، هیچ منافاتی ندارد .

بله اگر منظور از آزادی بی بند و باری است ؛ اسلام چنین آزادی را که خلاف اخلاق و ساختمان فطری بدن و بر خلاف مصالح خانوادگی و جامعه است اجازه نمی دهد بلکه آن را وسیله لگدکوب کردن شخصیت و وقار و متانت زن می داند .                                                   

از نظر اسلام زن با رعایت پوشش اسلامی ، در محیط پاک و سالم می تواند درس بخواند و فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی مناسب با روحیات زنانه داشته باشد . از جمله پزشکی ، معلمی ، اکثر فعالیتهای هنری و … که اسلام هرگز از انجام آنها جلوگیری نکرده است .

منظور از پوشش اسلامی این است که زن لذتهای خود را به بیرون از خانه نبرد چرا که منجر به فساد ، بی نظمی ، مختل شدن و رکود فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی پسران و مردان جوان می شود و این همان هدفی است که استعمار از برهنه کردن زنان دارد . از طرفی حضور زن در جامعه آن هم هر روز با کفش و لباس جدید به مراتب ضررهای اقتصادی بیشتری دارد تا بیکاری او در خانه . و الا اسلام اصلاً مخالف فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی زنان نیست .

اما در پاسخ به این شبهه که محدود کردن زن در قالب پوشش موجب عطش بیشتر مردان می شود ؛ می توان چنین گفت که : پوشش در اسلام به معنای محدودیت زن و مرد از ارضای جنسی نیست که موجب عطش بیشتر و یا انفجار گردد . اسلام برای ارضای غریزه جنسی موضوع ازدواج را ارایه داده که دیگر عقده جنسی پدید نمی آید . ولی به عکس این عدم پوشش زن است که مایه تباهی و فساد می گردد . تباهی و آلودگی و بی عفتی در کشورهای غربی خانمان سوز است . لذا ضروری است راهی را که غرب رفته و در آن وامانده است تکرار نکنیم بلکه لازم است ازدواجها را سهل و آسان بگیریم تا مشکل غریزه جنسی جوانان حل شود .

در میان انواع و اقسام حجابها ، بهترین حجاب برای یک زن ایرانی چادر است چرا که چادر فرهنگ ملی و سنتی کشور ماست .

همان طور که زنان از هر ملیتی لباس مخصوص به خود دارند برخی ساری ، برخی کی مو نو و برخی عبا … می پوشند ؛ چادر نیز لباس ملی و سنتی زنان ایرانی است . زن ایرانی باید مراقب باشد که با نام تمدن و مد ملیتش را از او نگیرند .مؤید این نظر بیانات حضرت آیات عظام آیت الله بهجت ، سیستانی ، لنکرانی ، مکارم شیرازی و مقام معظم رهبری است که همه آنها به اتفاق چادر را به عنوان بهترین حجاب پیشنهاد کرده اند .

کلام را با ذکر این مطلب به پایان می رسانیم : بر پایه مصالحی که برای حجاب ذکر شد عقل بشر تاکنون آنها را درک نموده و علاوه بر آن وجود آیات و روایات و اتفاق علما در این زمینه اثبات می شود حجاب از ضروریات اسلام است و ضروری دین جزو لاینفک دین محسوب می شود و اعتقاد و التزام ضروری دین لازمه اعتقاد به اصل دین است . انکار ضروری دین به انکار خدا و پیامبر می انجامد در نتیجه منکر ضروری دین ، منکر پیامبر و آنچه بر او نازل شده است خواهد بود و چنین شخصی محکوم به کفر است .

حسینیان

 


نوشته شده در چهارشنبه 86/10/5ساعت 6:41 عصر توسط فضیلت نظرات ( ) | |

قالب جدید وبلاگ پیجک دات نت